Owoce na śniadanie dla dziecka

Owoce na śniadanie dla dziecka

Musicie mi wybaczyć, że na początku filmiku się z Wami nie przywitała ale nie wiedziałam, że po włączeniu ,,rec” trzeba chwilę odczekać, więc powitanie sie nie nagrało. To mój pierwszy filmik, nakręcony trochę pod wpływem chwili.

Trochę, ponieważ już od jakiegoś czasu nosiłam się z myślą kręcenia vloga. Wczoraj akurat poczułam odpowiedni moment.

Wybrałam się z synkiem na spacer. Ciepło, słonecznie i … sami dorośli w parku. Serio. Co chwilę ktoś obok przebiegał, jakaś grupa ćwiczyła jogę i było tylko parę mam z gondolami. Przedszkolaków brak. Dzieci w wieku szkolnym czy młodzieży też brak. Czy wiecie, że aż 18% dziewczynek i 15% chłopców w wieku 6 lat ma nadwagę lub otyłość?

Przy okazji postanowiłam poruszyć temat owocowych śniadań. U nas w domu to już standard. Synek kiedyś jadał owsiankę na śniadanie ale przyjął z entuzjazmem zmianę na owoce. Pisałam o tym tutaj . Córeczka zaczęła dostawać owoce na śniadanie od razu przy rozszerzaniu diety. U mnie się to sprawdza, dzieci prawie nie chorują. Przez 3 lata raz tylko musiałam podać antybiotyk. Nie mają problemów z brzuszkami i są zadowolone po takim posiłku. Pierwszym słowem córeczki po standardowym mama, tata, nie, tak… było ,,arbuz” 🙂

Owoce najlepiej spożywać na pusty żołądek.

Wtedy są od razu trawione i szybko przechodzą do jelit. W przypadku spożycia owoców po posiłku, czekają one na swoją kolej i fermentują. Powoduje to tworzenie się gazów i uczucie dyskomfortu. Dlatego najlepiej spożywać je z samego rana, na I śniadanie. Niektóre osoby źle się czują po spożyciu owoców z samego rana (szczególnie owoców cytrusowych). W takim przypadku można wprowadzić owoce jako podwieczorek.

Pamiętajcie, że pomiędzy obiadem (lub innym sycącym posiłkiem) a owocową przekąską muszą minąć minimum 2-3 h. Owoce przebywają w żołądku od 30-60 minut, dlatego 1-1,5 h po takim podwieczorku możemy spokojnie zjeść normalną kolację.

Dlaczego warto jeść owoce na śniadanie?

• głównym składnikiem owoców jest woda (70-90%), która jest niezbędna do wszystkich procesów i przemian metabolicznych • są lekkostrawne (do strawienia owoców organizm wykorzystuje najmniej energii), po takim posiłku nie czujemy się ociężale i mamy więcej energii do życia • dzięki zawartości błonnika dają uczucie sytości, ułatwiają oczyszczanie organizmu z toksyn i zapobiegają zaparciom • są źródłem przeciwutleniaczy (antyoksydantów) czyli chronią organizm przez niekorzystnym działaniem wolnych rodników (procesy starzenia • zawierają zdrowy cukier czyli fruktozę (jest ona zdrowa pod warunkiem, że pochodzi z owoców, a nie jest spożywana jako przetworzony zamiennik cukru- dodawany jako słodzik napojów) • świeże owoce zawierają dużo witamin, dlatego owoce wzmacniją organizm i pomagają w zwiększeniu odporności • zawierają składniki mineralne • odkwaszają organizm (zakwaszenie organizmu prowadzi do wielu chorób i pogorszenia samopoczucia)

Zapisz się na mój newsletter!

Twój mail jest u mnie bezpieczny. Wysyłając swoje dane wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Zuzannę Kłos (kontakt@dietetykasmyka.pl) do wysyłki newslettera. W każdej chwili możesz cofnąć zgodę.
Tak, chcę!

Zobacz inne ciekawe wpisy