15 dobrych napojów dla dzieci po 1 urodzinach

15 dobrych napojów dla dzieci po 1 urodzinach

W pierwszym roku życia dziecka głównymi napojami powinny być mleko i woda. Ewentualnie gdy dziecko ma problemy z brzuszkiem, to możesz podać mu doraźnie herbatkę dla niemowląt na te dolegliwości (zaparzaną, a nie granulowaną). Producenci polecają soczki i herbatki już po 4 miesiącu i prawdopodobnie nic złego się nie stanie jak taki napój podasz, ale najpierw zastanów się- po co?

Soki (nawet naturalne) i słodkie herbatki dostarczają energii (cukru) przez co dziecko może nie czuć chęci na jedzenie. Oprócz tego wpływa to na odporność i rozwój próchnicy. Pamiętaj, że cukier szybko przenika do krwi, więc trzustka Twojego dziecka musi produkować dodatkowe ilości insuliny (aby obniżyć poziom cukru) co ją obciąża. Coraz więcej dzieci choruje też na cukrzycę…

Najlepiej jeżeli Twoje dziecko nauczy się pić wodę- zwykłą niegazowaną.  Dopóki nie spróbuje soczku to NAPRAWDĘ mu tego nie będzie brakować. Gorzej potem odzwyczajać i robić detoks od słodkich napojów.

Po pierwszych urodzinach o wiele trudniej będzie Ci podawać samą wodę. Dziecko zauważa co inne osoby piją i też chce. Oczywiście niektóre napoje są zarezerwowane tylko dla dorosłych, ale możesz poczęstować swoje dziecko:

  1. Wodą z miodem naturalnym- łyżeczkę miodu dodaj do szklanki letniej wody
  2. Wodą z miodem i cytryną 0 to samo co wyżej, tylko dodaj pływający lub wyciśnięty plasterek cytryny (możesz też dodać plasterek pomarańczy)
  3. Wodą z imbirem- dodaj do wody plasterek korzenia imbiru (możesz też ugotować wywar z imbiru- wtedy będzie bardziej intensywny smak napoju). Jeżeli chcesz osłodzić to dodaj np. mód, liście stewii lub ksylitol
  4. Herbatką ziołową i owocową -napary z hibiskusa, mięty, lipy, rumianku bardzo wielu producentów ma w swojej ofercie herbatki do zaparzania dedykowane dzieciom np. Apotheke, Hipp, Posti, Teekanne,
  5. Domowym kompotem np. z jabłek,  (najlepiej bez cukru lub z ksylitolem)
  6. Mlekiem kokosowym (z wiórków)
  7. Mlekiem owsianym, jęczmiennym (z płatków)
  8. Mlekiem jaglanym, gryczanym (z kaszy)
  9. Mlekiem migdałowym (z migdałów blanszowanych bez skórki)
  10. Sokiem typu multiwitamina- sprawdź etykietę, ale większość producentów nie dodaje do nich cukru ani regulatora kwasowości
  11. Napój z siemienia lnianego (zagotuj siemię lniane z wodą)
  12. Smoothie- zmiksuj jeden z powyższych napojów z owocami i warzywami
  13. Kawę zbożową do zaparzania(z mlekiem krowim, modyfikowanym lub roślinnym)
  14. Kakao naturalne na mleku krowim modyfikowanym lub roślinnym.
  15. Pitny jogurt – zmiksuj jogurt naturalny z wodą i owocami lub dobrym sokiem

 

Aby Twoje dziecko chętniej piło możesz:

  • znaleźć idealną temperaturę napoju, jedne dzieci lubią picie o temperaturze pokojowej, a inne wodą letnie a nawet ciepłe- zaobserwuj co lubi Twoje dziecko
  • pokazywać dziecku, że pijesz – zrób przerwę w zabawie i zachęć dziecko do ,,dużego łyczka”
  • kupić ładny kubeczek lub bidon, albo zabierz dziecko na zakupy i niech samo wybierze- my (dorośli) też lubimy pić i jeść z ładnych naczyń, a nawet mamy swoje ulubione
  • kupić fajną słomkę (wpisz w wyszukiwarkę Google ,,crazy słomki”)

 

Zapisz się na mój newsletter!

Twój mail jest u mnie bezpieczny. Wysyłając swoje dane wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Zuzannę Kłos (kontakt@dietetykasmyka.pl) do wysyłki newslettera. W każdej chwili możesz cofnąć zgodę.

Tak, chcę!